Ekziste esta pádjina tambien en:

ibrit | espanyol | portuges | guarani | engles



kenes son los "djidios"-mesiánikos?

Haze algunos anyos ke komunidades kristianizadoras protestantes i evandjelikas en los Stados Unidos de Norte Amerika i en el mundo se vieron frente a frente con la "tradjika" realidad: el misionerismo i el kumplimiento de la orden de su instituidor era kumplido por toda la tierra, con eksepsion unika de entre los ke de su medio se oridjinavan: los djidios. Al kavo de esa realidad, yegaron a la konklusion de ke debian bushkar la razon del problem. "Ya akavo el tiempo que deviamos permaneser en muestras afirmasiones acerca de los djudios, diziendo ke son un puevlo ikesh ukshe oref. Es menester saver kvalo es lo ke haze ke sean ansi."

Al kavo del kavo diskuvrieron ke los djudios pasaron muncho saar por kulpa de oto haish, i por esta misma razõn no davan livyanamente confianza en los ke fueron sus eksterminadores prinsipalos, haziendo estar sus puertas seradas para sus misioneros, i sus oídos para sus palavras.

Ama, todo kelal yeva sus eksepsiones: descuvrieron en algun lugar un djudio u otro convertado a su fe ya hazia algun tiempo. (Huvieron munchos durante la epoka de la avela nazista ke kvando ninyos fueron ocultados por familyias kristianas, ke los criaron i edukaron en konformidad a su sistem!)

Pensaron i armararon su zad i kovarde muevo plano. Disheron unos a otros: "Si en mosh no konfian estes djidios sino kon koshi rab, bién! Kon emuna oirán a esos ke son oridjinados de su propia nasión! Enviemos a esos que sean iglenadores de muestra emuna a sus ermanos!"

Eses povres, sin saver de la humra de sus ma'asim, alkanzaron su matara, i dozenas de djudios fueron yevados al kavo de su coneksión con su puevlo. El djudio, al enkontrarse acortado de su puevlo i de su Torá, distante se aya del Dio.

LOS DJIDIOS"-MESIÁNIKOS NO PUEDEN SER RECONOSIDOS COMO PARTE DE LOS DJUDIOS GENERALOS KAZO NO BUSHKEN DEREH TESHUBÁ, tornando a la praktica de la Torá. Ama achik, uno que nasió de un despozado entre dos djidios meshumadim, puede ser tenido como "TINOQ SHENISHBÁ' LEVEN HA-GOIM", ("ninyo enzindanado entre los goim") siendo importante ayudarlo a regresar a su puevlo contactando entre el i un haham, o kon alguna persona kapasitada y kalidada ke sea conosedora.

Ofresemos con todo karinyo muestra ayuda a aqueyos que dezeen retornar a un djudeísmo puro y meresedor de emuná.

Muestra azhara espesiala para todo djudio: kuidado espesial deve tener el presiado vizitador al bushkar sítios en la red sovre los temas "ANUSIM" e "KRIPTODJUDIOS", pues munchos de esos sítios son mantenidos por organizasiones misioneras direksyinonadas espesialmente a djudios ke de saveren seren los "anusim" mas levyianos a sus predikas, a eyos favlan con orma i konstansia.

Una vez más ofresemos muestra ayuda en el berur de puntos komplikados relasionados al kazo. Puntos oscuros sovre oto haish del kualo predikan por todo el mundo - bien komo berurim sovre kuales son las vedraderas karakteristikas del Untado promesado a Israel - no serán transkritas aki solamente por bushkarmos evitar el ser menospresiyadores a los miles de goim que piensan aver kumplidas las nebuot de los nebiim muestros en el ombre en lo kualo insisten los citados mesiánikos ke se dizen "djudios" e se azen yamar "mesiánikos". Apezar de konsientes de su enganyo hamur, en nada pretendemos consertar al mundo con banas diskusiones que solamente portarán en si misma mayor nivel de inkompreensión entre las nasiones y los puevlos. Eskrivimos aki sovre el kazo, es unicamente por preocupasió por las víktimas del shemad direksionado a los djidios.

Eskrivímos!


rabino@judaismo-iberico.org

איחוד ספרדי-פורטוגלי

União Sefardita Hispano-Portuguesa

POB 443 - `Elí - Gush Shiloh
DN Binyamin 44828
Israel

Copyright © 2004, 2005, , 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012

Todos os direitos reservados.
1) Qual o caminho?
2) Qual a diferença entre judaísmo liberal, conservador e ortodoxo?
3) Um “forçado” necessita conversão?
4) Quem foi Maimônides?
5) O que é a qabalah?
6) O que é a Lei Oral judaica?
7) Voltar